luni, 7 iunie 2010

La plimbare prin Londra 26.05-01.06.2010 - 4

RT Londra 26.05-01.06.2010 - 4

Ziua de astazi trebuia sa fie mai scurta fiindca undeva pe parcursul dupa-amiezei trebuia sa fiu acasa pentru un barbecue. Chiar cu acest plan in minte, timpul a zburat extrem de repede in British Museum, un alt muzeu pentru care e nevoie de cateva zile. Dar pana la acest muzeu am urmat o indrumare cumva de Sus si m-am indreptat spre Baps Shri Swaminarayan Hindu Mandir, un superb templu hindus aflat intr-o zona din nordul Londrei putin mai indepartata de centru. Am Avut noroc cu varul meu care trebuia sa ajunga cu masina in zona si m-a scutit de vreo ora de mers cu metroul. Templul are ceva divin si nici nu am stiut cand au trecut mai mult de trei ore in acest templu. Temporar este o expozitie de prezentare a hinduismului si a conceptelor pe care se bazeaza aceasta religie. Eram asa de absorbit de ceea ce scrie acolo ca abia am observat ca am fost chemat spre a vedea zeitele de aur in cadrul unei ceremonii simple de invocare si totodata plina de caldura si buna vointa. Nu neaparat vederea zeitelor cat starea pe care mi-au provocat-o chemarile si bucuria vederii statuilor simbolice m-au facut sa ma simt ca si cum as fi trecut in alte lumi. Ma simteam in legatura directa cu Pamantul, cu Totul, cu toate sufletele de pe aceasta planeta si nu numai. Parca m-am identificat cu sufletul unchiului meu care la acea ora cobora la doi metri sub Pamant. Tristetea acestui eveniment e acoperita de bucuria pe care o cunoaste el in aceste momente!!! Calmul templului in care intri descaltat te impinge spre meditatie si reflectie asupra ta si asupra vietii. Templul este unul din cele 6 identice care exista pe Pamant si sunt construite prin indrumarea aceluiasi om.
Cu detasarea dobandita de la templu m-am indreptat spre lucruri mai practice: British Museum. Aici am pierdut iarasi notiuniea timpului printre miile de exponate de aici. Tot ce inseamna istorie se afla aici si singurul lucru de care mi-a parut rau e timpul pe care nu l-am avut pentru a vedea totul mai aprofundat. Cu toate astea am cutreierat salile muzeului in ceva mai mult de trei ore.
Pe la 19.00 am ajuns acasa mult dupa ce se terminase gratarul. M-am bucurat asa de mult de ceea ce am vazut si am simtit astazi incat gratarul imi si disparuse din gand. Am mai stat un pic de vorba cu verii mei si apoi am plecat cu matusa mea in Maidenhead, orasel aflat la cca 50 de centru spre Windsor. Aici voi sta urmatoarele zile extrem de linistite si ascunse in verdeata.

Dar pana acolo sa vedem cateva poze de astazi.
Baps Shri Swaminarayan Hindu Mandir



British Museum










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu