marți, 9 mai 2017

Vânturiș 15.01.2017

După cancerul de săptămâna trecută din Limbășel (-15 grade arăta un termometru la terminarea turei în Azuga), alegem acum o plimbare mult mai lejeră prin valea Vânturișului. Duminică mă întâlnesc doar cu Vali Scheip și îi propun o plimbare în Vânturiș (de fapt propusesem cu vreo două zile înainte și a fost acceptată pe loc).

Cu trenul clasic ajungem în Sinaia Sud și de aici pe un mic geruleț (cred că mai degrabă ne îngheață nouă mâinile că am stat la cald) ieșim spre drumul DN71 spre Moroeni. Punem mănușile și tot povestim avansând pe șosea până la primul pod la stânga peste Valea Dorului. Noi facem dreapta pe drumul forestier care merge spre cariera de deasupra Sinaiei și apoi spre stațiunea aleasă pentru construcția castelului Peleș.

Din drum facem stânga pe valea Vânturișului și urcăm pe drum sau prin pădure (vara drumul este mai mult decât clar, acum bălăurim puțin) până în poiana Vânturiș. Nu știu cum de am ajuns prin pădure la drumul conductei ce pleacă din poiana noastră!

Vremea e superbă, abia dacă e un norișor pe cer! Așa ne vine să ne oprim aici pentru masă și pentru o pauză în soarele iernatic... Doar până aici aveam planul inițial și înapoi. Doar că e foarte devreme! Mâncăm și parcă am pleca mai departe, măcar până la primele cascade! Mai ales că Vali nu mai fusese pe aici... Până la un moment dat când ni se pare prea expusă poteca și hotărâm întoarcerea! Cel mai sănătos este să te întorci când nu te mai simți în siguranță! Muntele tot acolo rămâne și te va îndruma altă dată!

Din poiana unde mâncasem mai devreme ieșim pe același drum al conductei și din poveste în poveste ajungem la un drum mai lat în dreptul unei exploatări. Mai jos de noi pare ceva interesant: este un punct de observație în mijlocul unei zone cu multe urme de TAF! Doar urc până sus pe scări, Vali îmi face o poză-două și revenim la drumul nostru unde facem o pauză de scurtă masă. Este primul loc în care ne intersectăm cu un grup de turiști ieșiți la plimbare!

Tot, tot pe drum ieșim în Sinaia la ”Taverna Sârbului”. Nu oprim, mergem prea departe, tot e devreme! Coborâm pe Calea Codrului pâââână la giratoriul de la Pelișor și la dreapta intrăm pe lângă restaurantul Furnica pe clasica intrare de la Peleș.

Turiștii obișnuiți sunt setați pe vizitarea castelului, noi doar tăiem direct zăpada care ne duce pe potecile din spatele castelului. Vali îmi spusese de vulpărie și m-a incitat fiindcă nu fusesem niciodată pe acolo! Ajungem repede pe potecile pietruite pe lângă fosta cabană Vulpărie și mă bucură un loc nou printre locurile cunoscute. Ceva mai departe pe culme ne întâlnim cu trupa veselă de săptămâna trecută! Schimbăm câteva vorbe (m-au recunoscut doamnele ca băiatul cu gheață în mustață :D!) și mai departe. Există posibilitatea să ne întoarcem cu același tren cu ei și vom vorbi ceva mai încolo cu State, prieten de munte și soțul uneia dintre doamnele montaniarde cu care ne-am întâlnit! Anticipez, au plecat cu un tren mai devreme, nu reușim să ne întâlnim! Ieșim în poteca marcată spre Poiana Stânii/Stâna Regală și de aici mergem susținut în sus spre Poiană. Doar la un moment dat înainte de poteca spre ultima belvedere ne întâlnim cu o pereche faină care își aduce aminte de mine de undeva (recunosc, nu am reținut de unde!) Cu urări reciproce de drum bun ajungem la izvorul de sub Poiană (Vali nu știe cum a reușit să îl ocolească mereu pe la stâncile Franz Josef!) și ieșim în Poiană. Sus e ceață, bine că nu am făcut alte planuri! Schimbăm câteva vorbe cu un paznic fain de aici și ne îndrumă spre PG ce coboară spre Azuga.

Nu am mai făcut deloc poze și mergem destul de repede, mai ales că este la vale. Cu grijă, bineînțeles la fiecare cracă ascunsă sub zăpadă! Nu ne dorim surprize! După valea Babei mai urcăm puțin și coborâm pe străduțe până la DN1. Parcă ar merge o bere și, fiindcă mai avem vreo jumătate de oră, mrgem la o cofetărie unde se scurge câte o bere și, pentru mine, și o prăjituă :D! Aici ne întâlnim cu un azugean simpatic, Alexandru, cu care vom menține legătura ulterior. Coborâm la gară și pe înserat luăm trenul spre casă, bucuroși de plimbare :D!