miercuri, 30 octombrie 2019

Tineretului 13.10.2019

Mă trezesc de dimineață fiindcă ai mei musafiri ziceau că azi ar merge într-o excursie de o zi în Bucegi. Planificasem să plecăm matinal, să urcăm cu cabina până pe platou și să facem pe aici o scurtă plimbare. Dar, cum era de așteptat, după concertul de aseară, doi din ei au renunțat și ca urmare nici Valterri, al treilea, nu a mai mers. E trist fiindcă a primit vestea renunțării de la ceilalți doi și acum doarme. 

Nu-i bai! Dacă tot m-am trezit, înainte de răsărit, îmi vine o idee: ce-ar fi să văd răsăritul soarelui din parc, din Tineretului? Și cum unul din cele mai înalte locuri este ”la statui” și verific pe net că am ceva timp până la momentul răsăritului, într-acolo mă îndrept! 

E o atmosferă foarte faină, cu rouă și umezeală matinală. Trec pe lângă doi alergători (mai bine zis ei trec pe lângă mine) și la 7.17 sunt la punctul dorit de mine. Mai am ceva timp și trebuie să mă mișc să nu mă ia umezeala. Mă urc pe construcțiile din parcul pentru boarderi, mă așez pe o bancă și îmi ud pantalonii de la rouă, mă învârt pe acolo. E tare bine dimineața în parc! 

La 7.40 apare prima geană de soare și încet se ridică deasupra umbrelor orașului. Filmez, pozez, e superb...

I wake up early in the morning because my guests and me had a plan to go today in a hiking trip up in Bucegi mountains. We planned to leave Bucharest early, go up on the plate with the cable car and walk for a bit there. But, as expected, after the last night concert, two of them gave up and Valterri, the third one, didn't go. He is sad of receiving the news of giving up from the others and he is sleeping now. 

It is ok! Being awake, before the sunrise, I have an idea: what if I go in Tineretului park for the sunrise? And since one of the highest places there is "at the statues" and I have time to go there until sunrise, I head there!

It is a fine atmosphere, with dew and morning moisture. I pass two runners (better said they pass me) and I am the wished point at 7.17. I still have some time and walk around for not feeling the moisture. I climb the constructions in the boarders park, sit on a bench and wet my pants... It is so good in the park in the morning!

At 7.40 I see the first sun beam and it rises slowly over the city shadows. I make pictures and a movie, it is amazing... 






Dacă tot nu am plecat, aș merge și la expoziția de trenulețe de la muzeul tehnic din parcul Carol. Așa că mă mai învârt prin parc fiindcă abia la 10.00 se deschide la muzeu. Cobor la lac și pe lângă el am parte de un extraordinar spectacol matinal de toamnă: curcubeul culorilor în copaci, ceață deasupra lacului și rațe pe lac, rouă pe insula cu două poduri (îmi ud adidașii și nu îmi pasă!)... 

While not being out of the city, I would go to the toy trains expo from the technical museum from Carol park. So I walk around because the expo opens at 10.00. I go down to  the lake and enjoy a great morning autums show: a colored rainbow in the tree leaves, fog above the lake and ducks on the lake, dew on the two-bridges island (I wet my sneakers and I don't care!)...  










La dealul-derdeluș urc pentru niște raze de soare ce se vedeau printre copaci. În fața Sălii Polivalente stau un pic pe scări în căldura soarelui să încarc un filmuleț pe facebook (în aplicație nu îmi încarcă poze, eroare de aplicație) și apoi tot pe la statui ies spre parcul Carol, spre mausoleu. Un cățel tânăr, până într-un an, se tot gudură pe lângă mine și mă jos un pic cu el. Nu reușesc să îl gonesc nici măcar când îl latră niște câini din curți. Trece strada cu mine și în Carol nu mai intră. Acolo cred că știe că e terenul altor câini. Dar asta intră în altă postare...

At the sledge hill I go up for some sun beams between the trees. In front of the Polivalent Hall I sit on the stairs in the sun warmth to upload a movie on facebook (the aplication uploads only movies and not pics, some error) and beside the statues I exit to Carol Park, to the mausoleum. A young dog, not more than one year old, walks beside me and I play with him. I don't manage to cast him out not even when some dogs bark from their gardens. He passes the street with me and stops at the Carol park entrance. I think he knows that this is the other dogs' area... But this is another post...



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu