miercuri, 20 iunie 2018

Traversare Muntele Mare 27.01.2018

Vineri seară Gabi Oargă, Claudiu Lazăr, Marcel Giurgea (Lușu) și Dinu Mititeanu duc trei mașini la Muntele Băișorii pentru a avea mașini la întoarcere (se întorc cu a lui Claudiu în Cluj). Sâmbătă dimineață suntem 10 oameni (Gabi Oargă, Claudiu Lazăr, Marius Florea, Alina Cîrja,  Iulia Hereșanu, Radu Terec, Marlene și Dinu Mititeanu, Geta Oltean, Cezar Partheniu) la autogara Beta de unde plecăm cu autobuzul spre Câmpeni (6.00) (Gabi făcuse rezervare, mulțumim!). Cam peste trei ore ne întâlnim în Valea Lupșei cu Cristi Chira, Lușu, Mihaela Giurgea și Alin Hapca care veniseră cu mașina lui Cristi (va fi o întreagă încurcătură să își recupereze mașina), ne întoarcem vreo sută de metri de la mașini și după o troiță cu tricolor fain. 11 sunt cu schiuri de tură, 3 cu rachete (Mihaela, Geta și cu mine - eu am rachete împrumutate de la Dinu).
Cam după 30 de minute, după ultimele case, este zăpadă suficientă pentru clăpari și schiuri. Noi ne vom pune rachetele mai sus, încă ne descrucăm. Și ce diferență imensă este la mers! Mai urcăm vreo jumătate de oră și ieșim deasupra mării de nori. Fantastică priveliște pe celălalt țărm spre abrupturile Bedeleului și culmile mai domoale ale Trascăului! Nu ne săturăm să privim. Și în spate și în față chiar dacă deocamdată doar urcăm!

Și urcăm. și urcăm... Colegii cu schiuri merg mai repede și noi ținem cât de cât pasul cu ei (undeva în urma lor). De altfel mai încolo tot încercăm să ne intercalăm și e mai greu pentru schiorii care merg în spatele rachetelor fiindcă se cam strică urmele. Pe unii nu îi deranjează asta, pe alții da. Eu înțeleg și stau la urmă. Doar pe pârtiile de country skiing de lângă Kiilopää, Laponia, Finlanda am fost certat că merg pe linia de schiuri și abia după ce am mers și eu am înțeles motivul supărării schiorilor.

Cam la 15.00 ieșim la golul alpin și curând parcă suntem pe altă planetă. Totul e alb, totul pare pustiu, colegii par să fi dispărut. Sunt doar ceva mai în față, ne așteaptă! Bine că mai apare o antenă sau în depărtare unitatea militară că altfel ai zice că ai ajuns în neant. Dar, oricum ar fi, când ai prieteni faini alături de tine, chiar nimic nu mai contează! Peste două ore regrupăm sub stație fiindcă de aici ne cam schimbăm vitezele de mers: cei cu schiuri prind elan la vale, noi cu rachetele lipa-lipa ca rațele :D! Lăsăm în urmă și câinii de la unitate și unii vor merge pe drum prin zona ”La mocirle”, alții vom traversa o vale/platou și ne vom reîntâlni la drum (inclusiv cu cei mai înceți/începători în ale schiului).

Pe drumul unității fiecare merge în ritmul lui până la Șesul Cald. De aici Claudiu, Radu, Marlene, Dinu și Gabi ocolesc Buscatul pe la Fântâna Găbrienii și apoi coboară pe pârtie până în stațiune, restul coborâm pe drum spre Skiland și mai departe spre stațiune unde ne întâlnim cu toții. Lușu, Mihaela, Cristi, Alin și Geta pleacă spre Cluj, restul mergem la pensiunea ”lui Flaviu” de unde mâine vom pleca în trei destinații diferite (vedeți în postarea următoare).