luni, 25 iulie 2011

Praga 13-15.05.2011

Praga 13-15.05.2011

Colegi de explorare: Simona Pop, Cezar Partheniu

Praga, printre cele mai vizitate orase din lume! Unul din orasele care merita sa fie vazute cel putin o data-n viata! Spun o data fiindca in cele trei zile in care am fost in capitala Cehiei, am alergat sa vedem cat mai multe si a trebuit sa ne multumim cu ce s-a putut. E adevarat ca am acoperit cele mai mari obiective: castelul din Praga cu impunatoarea catedrala St. Vithus, vechile vii de peste o mie de ani din Villa Richter si basilica Sf. George, parcul mare ce se termina cu Royal Summerhouse, manastirea Loreta (doar exterior), manastirea Strahovsky, podul lui Carol - Karol most (pe care am fost de cateva ori in diverse momente ale zilei) cu turnul negru intr-unul din capete, dealul Petrin cu al sau turn ce imita turnul Eiffel (Rozhledna) si cu interesantul funicular (pe acest deal am facut o plimbare cu funicularul si alta pe jos in a doua zi), Manesuv most si Vitezna most (alte poduri foarte circulate), manastirea Klementinum unde aproape in fiecare seara se tin concerte de muzica clasica, Piata orasului vechi cu primaria pe al carei turn este un imens ceas cu precizie extrem de mare, orasul evreiesc cu foarte multe monumente unicate si un magazim cu cristale de Bohemia, masiva manastire Sf. Ludmila, Muzeul National pe care l-am vazut doar pe exterior, turnul televiziunii care vegheaza orasul de pe unul din dealurile cehesti, piata Wenceslas square in care a inceput revolutia de catifea, manastirea Emauzy, gradina botanica din oras (gratuita fata de cea de mai departe costa), gara principala din Praga, castelul Vysherad ce domina pe malul stang al Vltavei cu frumoasa biserica Petru si Pavel si cimitirul alaturat format din adevarate monumente de arhitectura, intinsele gradini ale castelului si una din cele mai vechi biserici rotunde din Cehia (Rotunda Sf. Martin, sec XI). Prin plimbarile noastre prin oras am trecut pe langa cateva restaurante rustice dintre care s-a remarcat unul in care se spune ca erau inchisi in beci si schingiuiti cei ce incalcau legile poporului. Pentru ultima zi ne-am tot gandit noi unde sa mergem intr-o zona mai indepartata de centru orasului si sa incercam sa ne si odihnim putin. Vorba vine odihna ca doar am mers mai putin! Asta si fiindca seara aveam avion spre casa! Asa ca plimbarea noastra s-a limitat la cartierul Troja in care se afla un interesant castel in stil italian, gradina botanica si gradina zoologica. La ultimele doua nu am mai intrat fiindca nu mai aveam bani si pierdeam si mult timp. In schimb ne-am invartit de colo colo prin gradinile palatului Troja. La acest castel se remarca simetria tuturor aranjamentelor exterioare si masiva scara dubla cu foarte multe statui si detalii arhitecturale de exceptie. Numele de Troja vine de la statuia centrala ce simbolizeaza lupta dintre zeii Olimpului si titani.

Merita amintit ca reteaua de metrou, tramvai si autobuz este bine pusa la punct si am fost incantat de precizia cu care vine fiecare mijloc de transport. Asta mi-a adus aminte de Norvegia unde iti puteai regla ceasul dupa ora la care vine autobuzul. Bine ca e vorba de Stavanger, Oslo sau orasele mari caci in zona unde ma aflu acum nici macar nu exista autobuze sau alte mijloace de transport.

Cu mana pe inima va pot spune ca Praga merita sa fie oras european si de aceea atrage turisti din toata lumea. Imi aduc aminte de multimea de asiatici de pe Karol most (podul lui Carol) prin care abia m-am furisat pentru cateva poze nocturne. In a doua zi mi s-au terminat acumulatorii de la aparatul foto (cine se gandea ca voi face atat de multe poze) si ca urmare in a treia zi am facut amandoi poze cu aparatul Simonei (prilej cu care ii multumesc inca o data pentru acele faine zile in Praga). Sunt constient ca am cam alergat-o pe Simona, dar am vrut sa folosesc timpul in cel mai bun mod posibil.

In continuare o sa va arat cateva imagini din capitala Cehiei si sper ca o sa va ramana ca o invitatie de plimbare pe malurile Vltavei :D!

Intram in castel printre vii...

... spre catedrala St. Vithus!

Apoi ascultam cateva acorduri clasice...

...aproape de boltile gotice...

... ale aceleiasi catedrale!

Intram in basilica Sf. George

si iesim putin spre gradinile castelului!

Admiram mica gradina botanica din oras...


... inainte de a ajunge pe malurile Vltavei...

... la moara...

...si pe inserat pe podul lui Karol!

Cautam copia turnului Eiffel...

... de unde putem admira intreg orasul!


Coboram cu funicularul spre oras...

...spre cel mai vechi bar din oras,

muzicanti medievali,

si locuri de rugaciune evreiesti.

Ne reglam ceasul astronomic

atemporal pentru unii...

... si ne amintim de revolutia de catifea...

...linistita de elicopterul din muzeul politiei...
...si data lumii prin turnul televiziunii!

Urcam in castelul Vysherad dominat de biserica Petru si Pavel

ce vegheaza Vltava...

... din apropierea Rotundei St. Martin.

Ne plimbam prin parc spre...

...Royal Summerhouse.


Ajungem putin in gradinile palatului Troja...



... unde incercam sa salvam lumea de pe arca!

Ne intoarcem la Dumnezeu...

...prin sacrificiul Fiului Sau...

...si ne bucuram de prezent...

...si de gandurile nerostite din viitor!

Cu multumiri lui Serghei pentru ideea cu pozele, ma gandesc deja la ce oras voi vizita data urmatoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu