joi, 29 octombrie 2020

Cu metroul în Drumul Taberei 18.09.2020

S-a inaugurat cu mare fast linia de metrou din Drumul Taberei. Este o realizare pentru cei care locuiesc în zonă, dar nici pe departe nu se ridică la nivelul dorit. Bine, are multe mici atuu-ri și să vedem cât durează (n.r. cam după o săptămână de la inaugurare a început să curgă apă din tavan la stația Eroilor 2, deci calitatea e evidentă). Sunt stații frumușele și foarte apropiate, un plus pentru cei care stau în cartierul bucureștean ”de pe buclă”! 

Și, că tot vizităm ceva nou (stațiile de metrou), dăm și o tură (îmbinăm utilul cu plăcutul!) (folosesc pluralul fiindcă am fost cu mama mea, cu experiență în construirea altei linii de metrou și ne-am și văzut nepoțelul, eu pentru prima dată) prin parcul Moghioroș / Drumul Taberei. Eu credeam că numele vine de la cine știe ce boier care a avut pământuri în zonă în trecut și se pare că alta e originea numelui. Alexandru Moghioroș (Mogyorós Sándor) a fost un politician comunist care a activat în Partidul Comunist din România între 1929 și 1967. Au fost numite câteva străzi, piețe și monumente cu numele lui pentru ca numele lui să intre în dizgrație publică după 1989. Interesant de citit evoluția politică a țăranului din Salonta Mare calificat ca lăcătuș și apoi avansat politic până la nivelul de secretar general al CC: https://ro.wikipedia.org/wiki/Alexandru_Moghioro%C8%99. Există un echivalent în maghiară: ”mogyorósi” care înseamnă ”aluniș” (am aflat anul ăsta în Sovata, aia cu Nicu și armata 😊). Probabil de aici cumva se trage numele familiei Mogyorós. 

Curiozitatea m-a făcut să caut informațiile mai sus, să știți că nu le știu eu pe toate (și cel mai probabil o să mai uit din ele 😃)

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu